Administration

Kontrolrummet til din e-forretning

Shoppens administrationsområde er kernen i din e-butik. Her kan du oprette og designe nye e-butikker, redigere produkter, se hvem der handler i dine forretninger, styre forsendelse, håndtere ordrer og se statistik.

135 sekunders opmærksomhed
Det lyder ikke af meget, men det er den tid i gennemsnit en besøgende bruger på at vælge eller fravælge et produkt på butikshylden. Derfor er det en god idé at bruge energi på en god produktbeskrivelse, gode produktbilleder, hurtigt valg af varianttyper, gode relaterede produkter m.v. Tilføjelse af produkter til shoppen er nemt og fleksibelt. Du kan indtaste produkterne manuelt og angive detaljer, men har du mange produkter, der allerede er tastet ind i et andet IT-system er der også mulighed for at importere produkter eller opsætte kontinuerlig synkronisering med dine andre systemer.

Mediearkiv14
Produktbilleder styres nemt via dit mediearkiv, hvor du kan organisere alle produktbilleder, så du f.eks. kan bruge dem i flere af dine e-forretninger på én gang, uden at skulle have det samme billede liggende flere steder. Har du brug for at tilføje flere billeder til arkivet på én gang skal du ikke igennem den samme rutine igen og igen. Du markere bare de billeder du skal bruge og klikker på knappen – nemmere bliver det ikke. Du skal heller ikke tænke på at skulle oprette dine produktbilleder i den rigtige opløsning eller størrelse. Det klarer mediearkivet for dig.

15Produktbeskrivelser
Udover den fængede beskrivelse og de lækre billeder har du mulighed for at angive alle de vigtige detaljer, som gør det lettere for kunden at handle, og dermed øge din omsætning. Søgeord, producent, kost og salgspris, tilbud, enheder, nyhed, minimums/maksimumskøb er eksempler. Og der er mange flere.

 

 

156”Ordnung muss sein”
Organisering af dine produkter er vigtigt. Både i forhold til at dine kunder hurtigt skal kunne finde dine produkter, men også du selv kan holde styr på hvilke varer, du har på hylderne i dine e-butikker. Den primære måde at organisere produkter på er gennem produktgrupper. Udover at vises som kategorier i din e-butik gør produktgrupper det bl.a. muligt at få dine varer vist forskelligt afhængig af type. Det kan f.eks. være smart hvis de produkter du sælger er meget forskellige eller blot, hvis du gerne vil have variation i e-butikkens indretning.

Produkter med flere muligheder
221En sko er ikke bare en sko. Den kan fås i flere størrelser og flere farver, hvilket kunne gøre det rigtig besværligt, at oprette alle de forskellige udgaver manuelt. Med multivariant-oprettelse kan du heldigvis oprette op til 500 variationer af et enkelt produkt hurtigt og kun ændre de ting, der er unikke pr. produkt. Samtidig kan du til hvert produkt oprette relaterede produkter, som giver dine kunder mulighed for lettere at komme rundt i alle dele af din butik og købe så mange varer som muligt.

1331Er nok egentlig nok?
Der er næsten ikke noget mere irriterende når den flotte skjorte du har fundet i butikken lige nøjagtig ikke er hjemme i din størrelse. Sådan har e-handlende det også. Derfor kan vores webshop både holde styr på lageret og minimumsgrænser, så du ved besked før dine hylder tømmes af dine kunder. Samtidig kan du sætte alternative leveringstider til produkter du løber tør for, hvis uheldet skulle være ude.

Styr på kunderne
Kunderne opretter sig selv, når de handler i din e-forretning og laver ordrer. Nogle gange kan det dog være rart både at se, hvad en tidligere kunde har omsat for eller manuelt at oprette kunder. I kundekartoteket kan du bl.a. se statistik på kunden eller angive rabatter og gratis fragt på specifikke kunder. Du kan også importere en liste af kunder fra tidligere. Det kan være relevant for dig hvis du handler med andre virksomheder (B2B) og ønsker en lukket butik, som udelukkende benyttes af inviterede kunder.

131Der går penge ind på… Hele tiden
Fra kunden betaler til han har varen i hånden er der forskellige ting du som e-butiksindehaver skal have styr på. Tjek på betalingen, udskrivning af faktura, pakning og forsendelse af ordrer og meget mere. Ordreoversigten i shoppen giver dig et godt overblik over de forskellige stadier dine ordrer befinder sig i, ligesom du selv kan angive stadier hvis det passer bedre i din butik. Du har også mulighed for at få shoppen til at snakke sammen med de mest gængse økonomisystemer, eller udskrive labels til dine pakker.

412Antal fingre i kagedåsen

Når du ikke er helt grøn som shopejer og har outsourcet eller ansat medarbejdere til at håndtere alt det du ikke selv synes er sjovt længere, kan det være rart at ikke alle kender dine kodeord til webshoppen eller har adgang til hele din e-forretning. Derfor har vi lavet brugerstyring til alle dele af din administration, så du kan oprette brugere der kun kan se eller redigere produkter, samtidig med at du har en bruger der kun kan se ordrer.

1441Styr på knapperne
Uanset om du er revisortypen eller kreativisten er det vigtigt at have det statiske overblik i din forretning, så indsatsen i arbejdstimer og økonomi forrentes bedst muligt. Vi har derfor dedikeret et helt afsnit af shopadministrationen til netop dette. Udover at kunne se statistik på nøgletal der giver det økonomiske overblik i forhold til ordrer, produktomsætning og kunder, kan du bl.a. også dykke ned i antallet af besøgende på din shop, eller finde ud af hvad dine kunder søger på når de leder efter varer i din butik.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *